IMPROPŘÍBĚH
Děti s učitelem vymýšlí příběh.
PRAVIDLA
Rozehrávky
a) děti leží na zádech, mají zavřené oči, učitel vyprodukuje různé zvuky
b) ukazujeme náhodné obrázky, děti říkají úvodní věty k obrázkům
Při vyprávění využíváme
- Živé obrazy – děti pomocí obrazů modelují místnost, krajinu….
- Zvukové kulisy – část dětí zavře oči, část dětí tvoří zvuky
- Nahlížení do hlav – dítě říká, co jaká postava prožívá
- Učitel v roli
- Vyprávění příběhu
- Rozhodování – každé dítě přichází s nějakým řešením, vybírá se jedna z možností
- Střídačka – jeden člověk na podiu, ostatní jsou diváci
- Živý stroj – děti se stanou součástí nějakého stroje
- Chvíle na rozmyšlenou
- ….
Konec
- Jednoznačný – učitel dovede příběh do pointy a dovypráví
- Různé konce – děti přichází s různými konci příběhu