IMPROPŘÍBĚH

Děti s učitelem vymýšlí příběh.

PRAVIDLA

Rozehrávky

a) děti leží na zádech, mají zavřené oči, učitel vyprodukuje různé zvuky
b) ukazujeme náhodné obrázky, děti říkají úvodní věty k obrázkům

Při vyprávění využíváme

  • Živé obrazy – děti pomocí obrazů modelují místnost, krajinu….
  • Zvukové kulisy – část dětí zavře oči, část dětí tvoří zvuky
  • Nahlížení do hlav – dítě říká, co jaká postava prožívá
  • Učitel v roli
  • Vyprávění příběhu
  • Rozhodování – každé dítě přichází s nějakým řešením, vybírá se jedna z možností
  • Střídačka – jeden člověk na podiu, ostatní jsou diváci
  • Živý stroj – děti se stanou součástí nějakého stroje
  • Chvíle na rozmyšlenou
  • ….

Konec

  • Jednoznačný – učitel dovede příběh do pointy a dovypráví
  • Různé konce – děti přichází s různými konci příběhu